viernes, 8 de marzo de 2013

Buda, el fundador del Budisme


Los monjes del monasterio budista de Luang Prabang, Laos, celebran el fin del ayuno.


El budisme és una religió que té com a fundador: Buda. Buda significa despert, ja que per als budistes despertar es la clau a tot. 

Buda en pie, escultura de época gupta (siglo VI) procedente de Rajasthán, India. Nueva York, Museo Metropolitano.Buda, als trenta-sis anys, assegut sota un arbre, a Bodhgaya, prop de Benarés, va arribar per mitjà de la meditació en despertar, la il · luminació que diuen que el va portar a comprendre la veritable naturalesa de les coses, i va començar a predicar. Va pronunciar el seu primer discurs, el sermó de Benarés, al parc dels cérvols, a Sarnath, prop dBenarés. Diuen els budistes que hi va posar en marxa la roda del dharma, ensenyant el camí perquè tots es lliurin del sofriment i assoleixin el despertar que desemboca al nirvana. El dharma és el principi pel qual funciona el món, que Buda va comprendre i explicar i que apareix reflectit en els llibres sagrats del budisme, amb un significat diferent al del hinduisme.

No hay comentarios:

Publicar un comentario