El budisme és una
religió que té com a fundador: Buda. Buda significa despert, ja que per als
budistes despertar es la clau a tot.
Buda, als
trenta-sis anys, assegut sota un arbre, a Bodhgaya, prop de Benarés, va arribar
per mitjà de la meditació en despertar, la il · luminació que diuen que el va
portar a comprendre la veritable naturalesa de les coses, i va començar a
predicar. Va pronunciar el seu primer discurs, el sermó de Benarés, al parc
dels cérvols, a Sarnath, prop dBenarés. Diuen els budistes que hi va posar en marxa la roda del dharma, ensenyant el camí perquè tots es lliurin del sofriment i assoleixin el despertar que desemboca al nirvana. El dharma és el principi pel qual funciona el món, que Buda va comprendre i explicar i que apareix reflectit en els llibres sagrats del budisme, amb un significat diferent al del hinduisme.
No hay comentarios:
Publicar un comentario